MijnGemeente app CMS-systeem

Organisatie:
Prijs:
€ 5750 (initiele aankoopprijs)
€ 2000 (per jaar)
Prijsmodel volgens leverancier: " Variabel per jaar: € 0,033 per inwoner"
Versie:
1
Bijgewerkt:
27-07-2012
Beoordeling:
<0 id="post-ratings-13105" class="post-ratings" itemscope itemtype="http://schema.org/Product" data-nonce="213c414922">aardigredelijkneutraalgoeduitstekend (No Ratings Yet)
<0 id="post-ratings-13105-loading" class="post-ratings-loading">Loading ... Loading ...
 
 
 
 

Veel mensen maken in sterk toenemende mate gebruik van smartphones. Ook gemeenten zullen zich moeten voorbereiden op deze ontwikkeling, zeker als zij zelf de regie in handen willen houden over de informatievoorziening en dienstverlening via apps. Een eigen gemeente app biedt uitkomst. MijnGemeente is een app waarmee de gemeente in staat is om haar informatievoorziening ook via dit kanaal te publiceren en is ontwikkeld voor twee platformen, iOS en Android.

De app is modulair opgezet, waardoor iedere gemeente zelf kan bepalen welke modules ze willen tonen. Ook is de app voorzien van een iconenset, waardoor een eigen uitstraling en persoonlijke tint kan worden gecreëerd.

De app is bedoeld voor inwoners en bezoekers van een gemeente en kan in specifieke gevallen snel informeren over belangrijk nieuws. Bijvoorbeeld tijdens rampen is het mogelijk om aan te geven dat er een pushbericht moet worden verstuurd. Op de smartphone verschijnt dan een melding van het bericht en zo wordt de persoon proactief geïnformeerd over het nieuws, een snellere notificatie is er niet!

Webcontent

De module webcontent maakt het mogelijk om items die in het CMS worden ingevoerd ook te publiceren in de app. Op deze manier kunnen bijvoorbeeld de nieuwsberichten, werk aan de weg, evenementen, vacatures en een weblog van een wethouder of burgemeester worden gepubliceerd.

Binnen de publicatiewijzen items, evenementen, vacatures en weblog kunt u per item bepalen of het item dat u binnen het CMS aanmaakt ook daadwerkelijk in de app getoond moet worden. Ook kan vanuit SIMsite worden aangegeven welke pagina’s in de app worden getoond. Hierdoor wordt de beheerslast voor de webredacteuren door de introductie van de app niet vergroot. Bovendien levert SIM voor het beheer van de app een duidelijke handleiding aan.

Om in specifieke gevallen inwoners snel te informeren over belangrijk nieuws, bijvoorbeeld tijdens een ramp of bij ernstige gladheid is het ook mogelijk om bij een item aan te geven dat er een pushbericht moet worden verstuurd. Op de smartphone verschijnt dan een melding van het bericht en wordt de persoon dus proactief geïnformeerd over het nieuws. Een snellere notificatie is er bijna niet.

SIMmeldpunt

Met de module SIMmeldpunt hebben gebruikers van de app de mogelijkheid om meldingen te doen van problemen in de openbare ruimte. In de app kan een melding gemaakt worden middels een tekst, een locatie of een foto. De meldingen komen direct in SIMmeldpunt terecht, waar de reguliere afhandeling kan plaatsvinden. Via SIMmeldpunt kan bij deze meldingen ook een pushbericht naar de melder worden gestuurd dat de melding is opgelost.

Naast het doen van meldingen zijn voor de gebruiker ook de eigen meldingen zichtbaar, inclusief een eventuele reactie van de gemeente. Bovendien streeft SIM ernaar om alle bekende meldingen zichtbaar te maken op een kaart.  




Noot: Deze publicatie is geplaatst door een deelnemer van de SoftwareMatrixSM alle logo's, trademarks, beeld- en handelsmerken op deze site en in deze publicatie zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars. Wij zijn niet aansprakelijk voor inhoud van deze pulbicatie. De auteur van deze publicatie is bekend bij de redactie.